Αποφάσισες λοιπόν να δημιουργήσεις τη δική σου επιχείρηση. Έχεις τα όνειρα τις ελπίδες σου για επιτυχία και για να βελτιώσεις τη ζωή σου.
Προφανώς διαθέτεις και κάποιες γνώσεις στον κλάδο που θέλεις να δραστηριοποιηθείς. Έχεις όμως δομήσει ένα επιχειρηματικό πλάνο με το οποίο θα λειτουργήσεις τη νέα σου επιχείρηση; Τουλάχιστον έχεις αναρωτηθεί: «πως να δημιουργήσω Business Plan για την επιχείρησή μου»;
Πάμε να δούμε τι είναι το επιχειρηματικό πλάνο ή Business Plan. Στην ουσία το λέει το όνομά του. Είναι το σχέδιο που πρέπει να συντάξεις βασισμένος στα δεδομένα κι όχι στις προσδοκίες. Είναι η πυξίδα σου για να φτάσεις στον προορισμό σου.
Το Business Plan, προκειμένου να είναι χρήσιμο θα πρέπει να περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστο τα ακόλουθα:
1.Ανάλυση της αγοράς που θέλεις να δραστηριοποιηθείς
Σήμερα κανείς δεν είναι μόνος του. Κάποτε έφτιαχνες μία επιχείρηση στο χωριό σου και σε ένοιαζε μόνο η γειτονιά σου. Τώρα στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, ο πόλεμος στο Ισραήλ μπορεί να επηρεάσει το κόστος μεταφορών και να αλλάξει εντελώς την πορεία της νέας σου επιχείρησης. Οπότε είναι σημαντικό να μελετήσουμε το πολιτικό, το οικονομικό και το τεχνολογικό περιβάλλον. Παράδειγμα ποιος μπορεί να αγνοήσει (αν το γνωρίζει) ότι η χρήση των πιστωτικών και χρεωστικών καρτών) έχει κατακτήσει περίπου το 65% των συναλλαγών και σε κάποιους κλάδους φτάνει και το 80%.
2.Την πορεία του κλάδου
Θα πρέπει να μελετήσεις τις τάσεις του κλάδου, αν φαίνεται να έχει βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα άνοδο ή πτώση. Αν υπάρχουν μονοπωλιακές καταστάσεις αν υπάρχουν σοβαροί νομικοί περιορισμοί που μπορεί να επηρεάσουν την απόδοση της επιχείρησής σου.
3.Τον ανταγωνισμό
Σε κάθε επιχειρηματικό πλάνο είναι απαραίτητη η μελέτη του ανταγωνισμού, με καταγραφή των δυνατών και των αδύνατων στοιχείων τους, την εμπορική τους πολιτική τον τιμοκατάλογό τους και τα διαφημιστικά τους πλάνα.
4.Τον στόχο σου
Πρέπει να καταγράψεις ξεκάθαρα με νούμερο, τι θέλεις να κερδίζεις από αυτή την επιχείρηση που θέλεις να δημιουργήσεις. Πρέπει να γνωρίζεις εξαρχής το στόχο σου και με την υλοποίηση του Business Plan, θα φανεί αν είναι εφικτός ο στόχος σου ή ανέφικτος.
5.Το κόστος επένδυσης
Θα πρέπει να καταγράψεις όλα τα έξοδα αρχής (κατασκευή καταστήματος, εξοπλισμό, μηχανήματα, αδειοδότηση, εταιρική ιστοσελίδα) και τα έξοδα εκταμίευσης όπως είναι ο ΦΠΑ, τα ενοίκια που ίσως απαιτηθούν πριν λειτουργήσει η επιχείρησή σου, οι εγγυήσεις ενοικίων, οι αρχικές ενέργειες marketing και το κεφάλαιο κίνησης. Συνήθως Θα πρέπει να καταγράψεις όλα τα έξοδα αρχής (κατασκευή καταστήματος, εξοπλισμό, μηχανήματα, αδειοδότηση, εταιρική ιστοσελίδα) και τα έξοδα εκταμίευσης όπως είναι ο ΦΠΑ, τα ενοίκια που ίσως απαιτηθούν πριν λειτουργήσει η επιχείρησή σου, οι εγγυήσεις ενοικίων, οι αρχικές ενέργειες marketing και το κεφάλαιο κίνησης.
Συνήθως οι περισσότερες επιχειρήσεις ξεκινούν χωρίς πλάνο, χωρίς καταγραφή και τελικά στα πρώτα τους βήματα είναι ήδη καταχρεωμένοι.
6.Υποθετικά σενάρια εσόδων – εξόδων
Κατά κανόνα όλοι οι εκκολαπτόμενοι επιχειρηματίες θεωρούν ότι θα έχουν πολύ μεγάλα έσοδα και πολύ – πολύ λίγα έξοδα. Η πραγματικότητα δυστυχώς είναι απολύτως αντίστροφη και η αρνητική έκπληξη μεγάλη. Πρέπει στο επιχειρηματικό σου πλάνο να δημιουργήσεις διάφορα σενάρια εσόδων εξόδων ώστε να είσαι περισσότερο προετοιμασμένος. Ένα σενάριο θα πρέπει να είναι πολύ χαμηλό για να μπορείς να υπολογίσεις ότι ακόμα και σ’ αυτό θα μπορείς να στηρίξεις τη νέα σου επιχείρηση. Τέλος θα πρέπει να βρεις που είναι το σημείο 0 (Break even point) της νέας σου επιχείρησης, όπου δεν θα κερδίζεις αλλά δεν θα χάνεις.
7.Στρατηγική
Αυτή είναι μία διαδικασία που ελάχιστοι νέοι επιχειρηματίες υλοποιούν. Έτσι οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν έχουν ξεκάθαρη ταυτότητα, ξεκάθαρο τρόπο επικοινωνίας με αποτέλεσμα να ζαλίζουν τον καταναλωτή, να τον απογοητεύουν και τελικά να τους εγκαταλείπει. Υπάρχουν πολλά πεδία και ενότητες που πρέπει να συμπεριλαμβάνει ένα επιχειρηματικό σχέδιο (Business Plan). Τα παραπάνω είναι όμως τα απολύτως απαραίτητα. Δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζεις οικονομικά. Είναι όμως απαραίτητο να καταγράψεις με προσοχή όσα παραπάνω δεδομένα μπορείς να συλλέξεις ώστε να μειώσεις τις πιθανότητες αποτυχίας και να αποφύγεις τις δυσάρεστες εκπλήξεις.
Αν το να συντάξεις ένα Business Plan, σου φαντάζει ακατόρθωτο θα πρέπει να απευθυνθείς στους ειδικούς διότι με μία λογική αμοιβή θα γλιτώσεις όλα τα χρήματά σου, θα αποφύγεις τις κακοτοπιές και την σπατάλη πόρων και χρόνων. Οι περισσότεροι επιχειρηματίες που απέτυχαν, δηλώνουν ότι θα πλήρωναν αρκετά χρήματα αν γύριζαν το χρόνο πίσω για να ξεκινήσουν πιο οργανωμένα μειώνοντας το ρίσκο της αποτυχίας.
Η THE WAY με πορεία, γνώση και πείρα 25 ετών και με εξειδικευμένα στελέχη έχει δημιουργήσει επιχειρηματικά πλάνα για πολύ μεγάλες εταιρίες αλλά και για για πολύ μικρές επιχειρήσεις με εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Κάλεσε μας στο 210 9602952 ή στείλε e-mail στο info@theway.gr για να δημιουργήσουμε το δικό σου επιχειρηματικό πλάνο (Business plan), ώστε να διαφυλάξεις το κεφάλαιό σου, να πετύχεις τους στόχους σου και ν’ αλλάξεις τη ζωή σου.