FRANCHISE ΕΛΛΑΔΑ
Η μέθοδος Franchise στην Ελλάδα, δεν είναι κάτι καινούριο. Πλέον είναι ένας τρόπος συνεργασίας μεταξύ δύο ανεξάρτητων εταιριών πολλά χρόνια δοκιμασμένος.
Η μέθοδος Franchising αναπτύχθηκε με ταχύτατους και εντυπωσιακούς ρυθμούς, μετά τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Σήμερα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, το Franchising στην Αμερική κατέχει πάνω από το 50% του λιανικού εμπορίου. Το Franchise στην Ελλάδα, υπολείπεται κατά πολύ. Σύμφωνα με έρευνες, μόλις το 5% του λιανεμπορίου στην χώρα μας καλύπτεται με συνεργασίες που τελούν υπό τη μέθοδο Franchising. Βεβαίως η τάση και ο ρυθμός ανάπτυξης αυτού του ποσοστού, μεγαλώνουν συνεχώς καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν όλο και πιο συχνά να πραγματοποιήσουν τις αγορές του σε κατάστημα κάποιας γνωστής και επώνυμης αλυσίδας.
Σε κάθε κλάδο, το Franchise στην Ελλάδα έχει να επιδείξει και καλά και κακά παραδείγματα. Θυμόμαστε όλοι την μεγάλη άνθηση με τα Video club και λίγο πιο με τα συστήματα Franchise στην εκπαίδευση. Δεν είναι δίκαιο βέβαια να χρεώνουμε στα δίκτυα Franchise όταν σε κάποιους κλάδους αλλάζουν στα δεδομένα. Η εξάπλωση του Internet, προφανώς άλλαξε τα δεδομένα σε πολλές Franchise επιχειρήσεις στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο αλλά ας μην λησμονούμε ότι το ίδιο συνέβει και για επιχειρήσεις που ήταν αυτόνομες. Από την άλλη μεριά, υπάρχουν πολλά παραδείγματα επιτυχημένων δικτύων. Ειδικά τα Franchise στην εστίαση συχνά αποτελούν λαμπρά παραδείγματα ανάπτυξης. Βεβαίως όταν αναπτύσσεται ταχύτατα ένα δίκτυο franchise, δεν είναι δεδομένο ότι ευημερούν και οι Franchisees που το απαρτίζουν. Franchise, το οποίο έχει αυστηρούς κανόνες και διαδικασίες, τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα. Ο κλαδος της εστίασης βέβαια, για πολλούς επενδυτές ασκεί μία γοητεία κι έτσι εδώ και δεκαετίες είναι ο πρωταγωνιστής του Franchise στην Ελλάδα. Δίκτυα όπως τα Goody’s, το Everest και ο Γρηγόρης Μικρογεύματα μεσουρανούσαν τις δεκαετίες του 90 και 2000 μέχρι και το 2010. Στα χρόνια της κρίσης την τελευταία δεκαετία, αναπτύχθηκε πάρα πολύ το FRANCHISE ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΕΣΤΙΑΣΗΣ και ιδιαίτερα τα Franchise καφέ. Νέοι πρωταγωνιστές εισήλθαν στην σκηνή, διεκδήκησαν μερίδια αγοράς και κάποια τα κατάφεραν πολύ καλά. Το δίκτυο Franchise Mikel, το Coffee Island, το Coffee Lab, το Coffee Berry είναι μόνο μερικά από τα Franchise concept στην ΓΡΗΓΟΡΗ ΕΣΤΙΑΣΗ, που τα κατάφεραν και δημιούργησαν μεγάλα δίκτυα Franchise στην Ελλάδα και κάποιοι από αυτούς δοκίμασαν την τύχη τους και στο εξωτερικό. Τον τελευταίο χρόνο νέα Concept κάνουν την εμφάνισή τους. Το Daily City cup από την Λάρισα με καινοτόμο Concept και πρωτοπορειακό κατάστημα (κυπελλο καφέ) παρουσιάζει κάτι εντελώς καινούριο. Η Estrella και το Las Ramblas φέρνουν την πρόταση του νέου καφέ- εστιατορίου στο χώρο του Franchise, στην Ελλάδα.
Στον αντίποδα, το Franchise υπηρεσιών, συνεχίζει να προσελκύει ένα μεγάλο μερίδιο επενδυτών. Ίσως τους πιο καλομαθημένους, ίσως τα στελε΄χη επιχειρήσεων που έμειναν άνεργοι, ίσως νέους και μορφωμένους ανθρώπους που δεν θέλουν να φύγουν στο εξωτερικό. Πάντως είναι μια διέξοδος και αποτελεί μία λύση για Franchise ασφαλειών ή Franchise μεσιτών ή συμβούλων επιχειρήσεων και τώρα τελευταία Franchise στην ενέργεια, όπως η Volterra, η ΚΕΝ και η Watt & Volt. Τέλος το Franchise στην Ελλάδα, στο λιανικό εμπόριο τα πράγματα δεν είναι πολύ καλά, μάλλον κυρίως λόγω της κρίσης και της ύφεσης, καθώς όλοι οι Έλληνες περιόρισαν την κατανάλωση σε ρούχα και παπούτσια. Αντίθετα το Franchise στην κινητή τηλεφωνία (Γερμανός, Vodafone και Wind) δημιούργησαν τεράστια δίκτυα και κάλυψαν κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Κλείνοντας να σημειώσουμε ότι το μέλλον σίγουρα ανήκει στο Franchise και στην Ελλάδα. Χρειάζεται μόνο η σωστή επιλογή του κατάλληλου δικτύου Franchise.
Οι Σύμβουλοι επιχειρήσεων Franchise της THE WAY, είναι δίπλα σας να σας στηρίξουν να επιλέξετε το κατάλληλο δίκτυο Franchise με ασφάλεια και επιτυχία, ώστε να βελτιώσετε τη ζωή σας.
Επικοινωνήστε τώρα στο info@theway.gr 210 9602952