Η κα Μιμίκου, είναι ο ορισμός του δυναμικού ανθρώπου. Ξεκίνησε πριν περίπου τριάντα χρόνια, να μιλάει για τεχνολογία στους ιδιοκτήτες εστιατορίων κι εκείνοι την κοιτούσαν σαν να τους μιλούσε για ταξίδια στο διάστημα. Η Μίνα, όπως την φωνάζουν οι πελάτες της, είναι ένας επιχειρηματίας, από τους λίγους, που σέβεται τους πελάτες της και κυρίως τιμά τις συμφωνίες και το λόγο της. Επενδύει στην τεχνολογία και στο μέλλον αλλά παραμένει συναισθηματική, ανθρώπινη και προσγειωμένη.
Συνέντευξη της κας Μίνας Μιμίκου στον Δημήτρη Μήτο
- Ξεκινήσατε το 1990 την δραστηριότητα της Sunsoft. Πως γίνεται μια εταιρία, ιδιαίτερα στον τομέα της τεχνολογίας να βρίσκεται σχεδόν 30 χρόνια στην κορυφή;
Πραγματικά φαίνεται απίστευτο. Η αλήθεια είναι, ότι ούτε κι εμείς το έχουμε συνειδητοποιήσει απολύτως. Είναι πραγματική ευλογία, να μεγαλώνεις και παράλληλα να μεγαλώνει μαζί σου κι η εταιρία σου.
Όλη αυτή, η συνεχής ανάπτυξη οφείλεται πρωτίστως στη μεγάλη δύναμη της Sunsoft. Στους πελάτες μας. Οι περισσότεροι από τους πελάτες μας, είναι πλέον καλοί μας φίλοι. Όλα αυτά τα χρόνια, μας εμπιστεύονται, μας στηρίζουν, μας βελτιώνουν, μας εξελίσσουν. Οι πελάτες μας αποτελούν το μεγαλύτερο κεφάλαιό μας και την κινητήριο δύναμή μας, όλα αυτά τα χρόνια.
- Είναι σαφής η πελατοκεντρική προσέγγιση που έχετε σαν άνθρωπος και σαν εταιρία. Αρκεί αυτό για να παραμείνεις στην κορυφή;
Όχι βέβαια! Είναι σημαντικό και σπουδαίο να σέβεσαι τους πελάτες σου αλλά δεν είναι αρκετό. Η σκληρή πραγματικότητα στον τομέα της τεχνολογίας είναι, ότι εάν δεν είσαι up to date και δεν εξελίσσεσαι, ΔΕΝ ΕΠΙΒΙΩΝΕΙΣ και κατά συνέπεια δεν έχεις μέλλον. Η συνεχής έρευνα και η υψηλή τεχνογνωσία, είναι στοιχεία αναπόσπαστα στην δουλειά μας αν θες να παίζεις πρωταγωνιστικό ρόλο. Είμαστε περήφανοι γιατί δεν ησυχάζουμε ποτέ, ψάχνουμε συνέχεια λύσεις για να ικανοποιήσουμε τις νέες ανάγκες που προκύπτουν στους πελάτες μας και σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία που διαθέτουμε, είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε στα πιο δύσκολα και απαιτητικά έργα.
- Θα σας κάνω μια απλοϊκή ερώτηση, που όμως κάποιοι επαγγελματίες ακόμα την έχουν στο μυαλό τους. «Τι παραπάνω θα μου προσφέρει το πρόγραμμα ΑΜΒΡΟΣΙΑ στο καφέ ή στο εστιατόριό μου από μία απλή ταμειακή μηχανή»;
Καθόλου απλοϊκή κ. Μήτο. Αντίθετα είναι απολύτως ουσιαστική και δικαιολογημένα, εκφράζεται από όσους δεν έτυχε να γνωρίζουν. Η απλή ταμειακή μηχανή δεν είναι μηχανογράφηση, δεν είναι οργάνωση και διαχείριση του καταστήματος, δεν είναι στατιστική, δεν είναι λογιστική, δεν είναι reports και φυσικά δεν μπορεί να δώσει όλες τις πληροφορίες και τα δεδομένα που χρειάζεται ένα σύγχρονος manager και επιχειρηματίας για να διοικήσει την επιχείρησή του. Στο απολύτως ανταγωνιστικό περιβάλλον της εστίασης είναι αδύνατον να λάβει τις σωστές αποφάσεις σε κάθε πρόκληση και δίλλημα, χωρίς δεδομένα. Στο εξωτερικό, δεν υπάρχει επιχείρηση εστίασης, η οποία να ξεκινήσει τη λειτουργία της, χωρίς να έχει μηχανογραφημένες όλες τις υπηρεσίες της, από την πρώτη μέρα. Στην Ελλάδα, οι επιχειρηματίες θέλουν να ξεκινήσουν με μία απλή ταμειακή μηχανή, κι ανάλογα με την πορεία της επιχείρησης τους, ν’ αποφασίσουν στο μέλλον, σχετικά με τη μηχανογράφησή τους. Επειδή όμως, «ουδέν μονιμότερο του προσωρινού», αυτή η κατάσταση ενδέχεται να κρατήσει αρκετά χρόνια. Έτσι, το κενό μεταξύ πληροφοριών και λήψης αποφάσεων, γίνεται πολύ μεγάλο και μάλλον επικίνδυνο!
- Αντίστοιχα σε μία μικρή οικογενειακή ξενοδοχειακή μονάδα, τι θα προσφέρει το πρόγραμμα ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ;
Ακριβώς το ίδιο ισχύει και για κάθε ξενοδοχειακή μονάδα. Το ξενοδοχειακό λογισμικό ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ μπορεί να καλύπτει τις λειτουργίες του τμήματος υποδοχής, τη διαχείριση του τμήματος προμηθειών, την παρακολούθηση των λογαριασμών προμηθευτών, τη γενική και αναλυτική λογιστική, καθώς και τη διαχείριση των επισιτιστικών τμημάτων και των διαφόρων καταστημάτων που λειτουργούν εντός του ξενοδοχείου. Ειδικά τα επισιτιστικά τμήματα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, αποτελούν σήμερα σημαντικό οικονομικό όφελος για κάθε ξενοδοχειακή μονάδα. Ωστόσο, οι λειτουργίες του Food and Beverage Management, είναι τόσο πολυσύνθετες που μόνο με αυστηρό έλεγχο και παρακολούθηση μπορεί να επιτευχθούν ικανοποιητικά αποτελέσματα. Στη Sunsoft αντιληφθήκαμε από την αρχή την αναγκαιότητα που έχει κάθε ξενοδοχειακή μονάδα, για ένα σταθερό, στιβαρό και ταυτόχρονα ευέλικτο πρόγραμμα Food & Beverage. Μελετήσαμε κάθε ανάγκη ξεχωριστά, επενδύσαμε σε έρευνα και ανάπτυξη και δημιουργήσαμε το πιο άρτιο και εύχρηστο πληροφοριακό σύστημα στον τομέα του επισιτισμού.
- Μπορούν να χειριστούν αυτά τα προγράμματα και άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας ή άνθρωποι που δεν έχουν σχέση με την τεχνολογία;
Φυσικά και μπορούν, γιατί η λειτουργία των προγραμμάτων είναι ξεκάθαρα, θέμα εκμάθησης. Από τη στιγμή που γνωρίζουν το business, τα υπόλοιπα είναι μόνο ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ . Τα προγράμματα της Sunsoft, διακρίνονται για την ευκολία χρήσης τους και μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα από κάθε χρήστη, χωρίς να απαιτούνται ειδικές γνώσεις.
- Εδώ και 30 χρόνια που υποστηρίζετε τον χώρο της εστίασης, έχετε δει πολλά. Τι θα συμβουλεύατε έναν επιχειρηματία του χώρου για να πετύχει στην δουλειά του;
Όταν δραστηριοποιείσαι στην εστίαση, έχεις ουσιαστικά μία επιχείρηση που πρέπει να βρίσκεσαι 24 ώρες το 24ωρο από πάνω της. Επειδή κάτι τέτοιο, όπως καταλαβαίνετε δεν είναι εφικτό, πολύ σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία, είναι η αναζήτηση των σωστών, των κατάλληλων ανθρώπων, και το χτίσιμο των ομάδων. Χρειάζεται σωστή επιλογή συνεργατών, σε όλα τα πόστα. Αφού λοιπόν επιλέξεις τους κατάλληλους, θα πρέπει να επενδύσεις πάνω τους. Να επενδύσεις σε αμοιβές, σε μπόνους, σε εκπαίδευση, σε παροχές που να τους ικανοποιούν. Σκεφτείτε για παράδειγμα τη θέση του Υπεύθυνου σε ένα χώρο εστίασης. Μα είναι το «άλλο εγώ» του επιχειρηματία. Πως θα δώσει τον καλύτερό του εαυτό, εάν δεν είναι ευχαριστημένος; Μετά έρχονται όλα τα υπόλοιπα…στόχοι, προγραμματισμός, διαχείριση, προμηθευτές, συνεργασίες, δικτύωση, επικοινωνία και πάνω απ’ όλα Διαίσθηση. Η μεγάλη δύναμη, όταν η λογική «σηκώνει ψηλά τα χέρια»
- Αν υπάρχει, ποια είναι η διαφοροποίησή σας απ’ τον ανταγωνισμό;
Στη Sunsoft από την πρώτη μέρα, επενδύσαμε όχι μόνο στον σχεδιασμό πληροφοριακών συστημάτων βάσει ενός καλοσχεδιασμένου business plan της αγοράς, σταθερού και αμετάκλητου το οποίο έχει καταρτιστεί από το management team της εταιρίας μας αλλά κυρίως βάσει ενός business plan το οποίο ορίζεται από τις ανάγκες των πελατών μας. Η επιλογή αυτή, όπως καταλαβαίνετε, ήταν μια στρατηγική απόφαση πολύ πιο δαπανηρή και χρονοβόρα σε σχέση με μία τυποποιημένη διαδικασία, αλλά έτσι δημιουργήθηκε η μεγάλη διαφοροποίησή μας από τον ανταγωνισμό. Προχωρώντας με αυτό τον τρόπο, ουσιαστικά πετύχαμε την ανάπτυξη και την εξέλιξη των προγραμμάτων μας σύμφωνα με τις ανάγκες και το ζητούμενο της αγοράς και των πελατών μας. Το γεγονός αυτό, μας έδωσε μεγάλη ευελιξία στην απόλυτη ικανοποίηση των αναγκών που μας διατύπωναν οι πελάτες μας. Έτσι με tailor made λύσεις λειτουργούμε περισσότερο σαν “business consultant” παρά σαν μηχανογράφοι.
Γι’ αυτό πάντα συμβουλεύουμε τους πωλητές μας, όταν επισκέπτονται έναν πελάτη, να μην ανοίγουν αμέσως το laptop για να προτείνουν μια λύση, αλλά αντίθετα, πρώτα να βάλουν στο τραπέζι τα δεδομένα της κάθε επιχείρησης, να τη δουν την ώρα της λειτουργίας, να δουν που «πονάει» και τι χρειάζεται για να βελτιωθεί. Η παρουσίαση και η πρότασή μας θα έρθει στην ώρα της και ξέρουμε ότι θα είναι η κατάλληλη και θα ικανοποιήσει τον επιχειρηματία.
- Τι καινούριο ετοιμάζει η Sunsoft;
Στη Sunsoft έχουμε προχωρήσει σε μία πολύ μεγάλη επένδυση που αφορά στον επανασχεδιασμό των εφαρμογών και των υπηρεσιών μας σε cloud based περιβάλλον. Το πρόγραμμα Αλέξανδρος Front Office (PMS), εκσυγχρονίζεται και αποκτά νέα τεχνολογική υποδομή, για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία στη χρήση του. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί αμέσως από κάθε χρήστη, όπου και αν βρίσκεται σε ένα απόλυτα ασφαλές περιβάλλον. Αποκτά νέες δυνατότητες, με τις οποίες οι πελάτες μας, θα μπορούν να αυτοματοποιούν τις εργασίες τους και να διαχειρίζονται την επιχείρησή τους από το smart phone ή το tablet.
Ένα επίσης σημαντικό πλεονέκτημα της τεχνολογίας cloud είναι το κόστος. Κακά τα ψέματα. Οι εποχές έχουν αλλάξει και όλοι σκεφτόμαστε τα χρήματα που θα κοστίσει μία επιπλέον επένδυση για την επιχείρησή μας. Με τη νέα τεχνολογία, δεν χρειάζεται πλέον οι πελάτες μας να επενδύσουν σε hardware ή software προκειμένου να «τρέξει» η εφαρμογή καθώς υπάρχει άμεση αναβάθμιση και βελτίωση των νέων εκδόσεων, χωρίς επιπλέον κόστος. Σε επίπεδο υποστήριξης επίσης τα πράγματα είναι πολύ περισσότερο ευέλικτα, αφού δεν απαιτείται παρουσία από τον τεχνικό σύμβουλο στον χώρο του πελάτη. Η υποστήριξη δεν εξαρτάται πλέον από την έκδοση που χρησιμοποιεί ούτε από τον υπολογιστή του. Τέλος όσον αφορά τον μεγάλο φόβο σχετικά με την ασφάλεια των δεδομένων, δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας, αφού η εφαρμογή «τρέχει», σε ειδικά διαμορφωμένα Data centers, με τη σφραγίδα της πλατφόρμας Azzure Microsoft και έχουν προβλεφθεί όλες οι προϋποθέσεις ισχυρής ασφάλειας και αξιοπιστίας. Και βέβαια όλα αυτά, με την εγγύηση της Sunsoft και των 27 χρόνων αποδεδειγμένης επαγγελματικής και αξιόπιστης παρουσίας στο χώρο της Εστίασης και του Τουρισμού.