Φανταστείτε έναν εμπορικό δρόμο στο Τόκυο. Αν δεν μπορείτε, σκεφτείτε το μεγαλύτερο πανηγύρι, το μεγαλύτερο παζάρι. Περπατάτε χωρίς να έχετε κάποια ανάγκη την οποία προσπαθείτε να ικανοποιήσετε. Απλά περπατάτε και χαζεύετε. Ξαφνικά ένας μικροπωλητής με αδιάφορο εμπόρευμα γι’ εσάς, προσπαθεί να σας δείξει την πραμάτεια του. Είναι τουλάχιστον ενοχλητικό και μάλλον οι πιθανότητες να ψωνίσετε είναι ελάχιστες.
Κάτι αντίστοιχο υπάρχει και στο internet. Το μαγικό στοιχείο που μας αρέσει σε όλους είναι η ιδιωτικότητα, η ανωνυμία. Μπορείς να μπαινοβγαίνεις, να κρυφοκοίταζες και να μένεις όσο θέλεις σε οποία σελίδα θέλεις. Βέβαια τώρα τελευταία αυτό τείνει να αλλάξει. Σε παρακολουθούν, καταγράφουν τα ενδιαφέροντα σου και σου προβάλλουν αντίστοιχες διαφημίσεις.
Πάντως είναι δεδομένο ότι το digital marketing αποτελεί και το παρόν και το μέλλον στην προώθηση των πωλήσεων. Το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξάνεται κάθε χρόνο με γεωμετρική πρόοδο. Έχεις την ευκαιρία να γίνεις παγκόσμιος. Έχεις την δυνατότητα να αντιπαρατεθείς στα ίσια με μεγάλες ανταγωνίστριες εταιρίες. Έχεις την δυνατότητα να είσαι ανοιχτός όλη την ημέρα χωρίς να πληρώνεις υπάλληλους και ΔΕΗ.
Βεβαίως δεν είναι δεδομένο ότι αρκεί να φτιάξεις μια ιστοσελίδα και από την επομένη ημέρα θα αρχίσεις να εισπράττεις. Η μάχη του ανταγωνισμού είναι λυσσαλέα και στον ιστό. Υπάρχει τεραστία προσφορά από όλα τα προϊόντα κι όπως εσείς απευθύνεστε σ’ σε όλους τους πολίτες του κόσμου που έχουν πρόσβαση στο internet, αντίστοιχα όλες οι επιχειρήσεις του κόσμου δυνητικά είναι ανταγωνιστές σας και απευθύνονται στους πελάτες σας. Σημειώστε ότι οι πελάτες σήμερα είναι αμείλικτοι. Θα πρέπει λοιπόν να έχετε κατά νου ότι η ιστοσελίδα σας είναι το μαγαζί σας. Αν είχατε ένα μαγαζί προφανώς δεν θα είχατε πεταμένα τα εμπορεύματα εδώ κι εκεί. Αν είχατε ένα μαγαζί θα ξέρατε ότι δεν επιτρέπονται οι ελλείψεις. Αν είχατε ένα μαγαζί θα ξέρατε ότι αυτό που τσαντίζει περισσότερο τους πελάτες είναι οι καθυστερήσεις. Συνεπώς το πρώτο βήμα είναι να έχετε νοικοκυρεμένη τη σελίδα σας. Να είναι εύκολη στην περιήγηση της και να μην ταλαιπωρείται ο επισκέπτης. Να μπορεί με ευκολία να καταλάβει τι ακριβώς πουλάτε. Χρειάζεται να δίνετε γρήγορα και άμεσα μηνύματα. Ο υποψήφιος πελάτης θέλει να ξέρει πόσο θα του στοιχίσει ακριβώς το κάθε προϊόν. Πόσο κάνει.
Αφήστε τα κολπάκια παλιάς κοπής και τις παγίδες. Ο υποψήφιος πελάτης είπαμε είναι αμείλικτος. Εγκαταλείπει γρήγορα τη μια σελίδα μετά την άλλη. Θα μείνει κοντά σας:
Οπότε προσπαθήστε να φτιάξετε μια καθαρή και εύχρηστη σελίδα με στόχο να διεκδικήσετε πωλήσεις κι όχι να εξαπατήσετε πελάτες. Πλέον τα περισσότερα e-shop αξιολογούνται από τους πελάτες τους κυρίως για την αξιοπιστία τους. Πλέον ο υποψήφιος πελάτης πρώτα ελέγχει αν το site ή το e-shop είναι αξιόπιστο και μετά προχωρεί σε οποιαδήποτε αγορά.
Ας θεωρήσουμε τώρα ότι προσέξατε κι ότι φτιάξατε το καλύτερο ηλεκτρονικό κατάστημα. Πρέπει κάποιος όμως να μπει μέσα για να ψωνίσει. Αν κανείς δεν το βλέπει, είναι σαν να έχετε φτιάξει ένα εμπορικό κατάστημα στον τρίτο όροφο μιας πολυκατοικίας. Μάλλον είναι λίγο δύσκολο ν’ ανέβει ο κόσμος να σας βρει. Οπότε είναι πολύ σημαντικό να βρεθείτε στον πιο κεντρικό εμπορικό δρόμο της πόλης, στην πρώτη σελίδα της μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης, του στο google. Ο πιο διαδεδομένος και ο πιο πρόσφορος τρόπος είναι η διαφημίσεις στις σελίδες που μας ενδιαφέρουν. Έτσι αν έχουμε ένα μεγάλο budget να διαθέσουμε, έχουμε πιθανότητες να βρεθούμε ακριβώς μπροστά στα μάτια του πελάτη. Βεβαίως κι εδώ ο καταναλωτής είναι υποψιασμένος. Συνήθως προσπέρνα τους διαφημιζομένους και κάνει την πρώτη του αναζήτηση στους προτεινόμενους. Από την άλλη οι διαφημίσεις στο google λειτουργούν σαν το χρηματιστήριο. Δεν ξέρεις σε ποια θέση θα βρεθείς με τα λεφτά που δίνεις. Βεβαίως δύσκολα μπορείς να τις αποφύγεις αν θέλεις αποτέλεσμα. Αυτό που πρέπει όμως να προσέξεις όμως, είναι να συνεργαστείς με μια εταιρία που δημιουργεί ιστοσελίδες και e-shops και έχει γνώσεις, πείρα και μπορεί πράγματι να γνωρίζει τις απαιτήσεις και τις προδιαγραφές που θα σας ανεβάζουν στην πρώτη σελίδα. Σε κάθε περίπτωση μην επαναπαύεστε, μην πιστεύετε όλους τους επαΐοντες που σας τάζουν πράγματα και θέματα και ελέγξτε την δική του σελίδα και των πελατών του. Η προϊστορία του καθενός δείχνει και τις δυνατότητες του…
Οι Σύμβουλοι επιχειρήσεων The Way, με εξειδικευμένους συνεργάτες μπορούν να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε το δικό σας e-shop και κυρίως μια αποτελεσματική στρατηγική που θα φέρει κέρδη στην επιχείρησή σας.
Του Δημήτρη Μήτου, Συμβούλου επιχειρήσεων