ΠΩΣ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙΣ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ | ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - THE WAY

Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να ξεκαθαρίσεις γιατί να συνεργαστείς με μία εταιρία Συμβούλων επιχειρήσεων. Στην Ελλάδα οι περισσότεροι από εμάς, γενηθήκαμε πάνσοφοι. Τα γνωρίζουμε όλα. Ο κάθε νέος επιχειρηματίας, γνωρίζει από διακόσμηση, άρα δεν χρειάζεται διακοσμητή, γνωρίζει από οικονομικά, οπότε δεν χρειάζεται οικονομικό σύμβουλο, γνωρίζει τα μυστικά της αγοράς, οπότε δεν χρειάζεται σύμβουλο επιχειρήσεων.

Το κακό είναι, ότι οι καταναλωτές είναι πολύ απαιτητικοί και πλέον είναι και πολύ εκπαιδευμένοι. Θα παρατηρήσουν κάθε ατέλεια, κάθε στοιχείο που μαρτυρά κακή λειτουργία της επιχείρησης και το πιθανότερο είναι να γυρίσουν την πλάτη τους στην νέα επιχείρηση.

Επειδή το αποτέλεσμα της συνεργασίας με κάποιον Σύμβουλο Επιχειρήσεων θα φανεί πολύ αργότερα, χρειάζεται μεγάλη προσοχή κατά την επιλογή του ανθρώπου που θα σταθεί δίπλα μας στα πρώτα βήματα της δημιουργίας της επιχείρησής μας. Ακολουθούν κάποιες μικρές οδηγίες που ενδεχομένως να μας βοηθήσουν στην επιλογή του Συμβούλου επιχειρήσεων.

Ουσιαστική γνώση του αντικειμένου

Με απλά λόγια θα πρέπει να γνωρίζει τη δουλειά. Θα πρέπει να γνωρίζει πολύ καλά το αντικείμενο. Όχι σε θεωρητικό επίπεδο. Να το έχει κάνει. Να έχει βραχεί. Υπάρχουν αρκετοί Σύμβουλοι επιχειρήσεων οι οποίοι συμβουλεύουν εκκολαπτόμενους επιχειρηματίες για κάτι που δεν το γνωρίζουν. Φανταστείτε ένα προπονητή σε μια ομάδα μπάσκετ που ποτέ δεν έπαιξε σε καμιά ομάδα. Απλά παρακολουθεί αγώνες και διαβάζει τεχνικές. Μου φαίνεται ότι δεν είναι ο κατάλληλος άνθρωπος γι εσάς. Προφανώς μόνο η βοήθεια του Θεού και η τύχη μπορούν να βοηθήσουν τον επιχειρηματία που εμπιστεύτηκε τον λάθος άνθρωπο.

Σφαιρική γνώση

Η επιχειρηματικότητα δεν διδάσκεται. Η πείρα αποκτάται μέσα στον επιχειρηματικό στίβο. Για να μάθεις πρέπει να έχει περάσει από μικρές αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις. Θα πρέπει ο Σύμβουλος επιχειρήσεων που θα εμπιστευτείς, να έχει μοχθήσει, να έχει παλέψει, να έχει κατακτήσει μετρήσιμους στόχους και γιατί όχι, να έχει χάσει και μάχες. Δεν αρκεί να ξέρει οικονομικά. Δεν αρκεί να γνωρίζει από πωλήσεις. Δεν φτάνει να έχει μια ιδέα από Μάρκετινγκ. Για να σε βοηθήσει αποτελεσματικά θα πρέπει να ξέρει καλά το επιχειρείν. Τα πάντα σήμερα είναι απολύτως αλληλένδετα. Κανένα τμήμα μέσα σε μια επιχείρηση, δεν δουλεύει ανεξάρτητα από ένα άλλο. Συνεπώς για να μπορεί να σε συμβουλεύσει ο νέος σου συνεργάτης για την επιχείρησή σου, θα πρέπει να έχει σφαιρική γνώση ή να έχει τους κατάλληλους συνεργάτες.

Να έχει ηθικές αξίες

Αν η εταιρία Συμβούλων Επιχειρήσεων και ο ιδιοκτήτης της, δεν έχουν καμία επαφή με την ηθική, αν έχουν ξεπεράσει κάθε είδους αναστολές και το μόνο που τους αφορά, είναι η αμοιβή τους, προφανώς θα πρέπει να φύγετε μακριά. Για να εξασφαλίσουν την αμοιβή τους, δεν θα διστάσουν να σας οδηγήσουν σε περιπέτειες, δεν θα διστάσουν να σας αφήσουν να πάθετε ζημιά ενώ τους πληρώνετε για το αντίθετο. Λένε ότι το κακό, αρκεί να το κάνεις μια φορά, μετά οι ηθικές αναστολές πέφτουν σε ύπνωση και οι δικαιολογίες περισεύουν.

Να έχει καλό όνομα

Προφανώς οι άνθρωποι που συνεργάστηκαν με τη συμβουλευτική εταιρία θα πρέπει να είναι χαρούμενοι. Θα πρέπει η εταιρία συμβούλων, να τους έχει βοηθήσει να πετύχουν τους στόχους που έθεσαν για την επιχείρησή τους. Ιδιαίτερα στον χώρο του Franchise είναι σημαντικό οι Σύμβουλοι επιχειρήσεων, είτε πρόκειται για franchisor που θέλει να αναπτυχθεί, είτε πρόκειται για Franchisee ο οποίος θέλει να γίνει μέλος σ’ ένα δίκτυο franchise, να σταθούν δίπλα στον επιχειρηματία και να τον αποτρέψουν να περπατήσει σ’ επικίνδυνα μονοπάτια. Αν αυτό έχει συμβεί, τότε είναι βέβαιο ότι ο Σύμβουλος θα έχει ένα καλό όνομα στην αγορά. Αν έχει καταστρέψει κάποιους από τους προηγούμενους που του εμπιστεύτηκαν το μέλλον του, καλό είναι να μην μπείτε κι εσείς στην λίστα με τα θύματα.

Να έχει αυτιά

Παρά το γεγονός, ότι τα χρήματα, ποτέ δεν περισεύουν, αποφασίσατε να πάτε σ’ ένα άγνωστο άνθρωπο να σας συμβουλεύσει για την επιχείρησή σας. Έχετε τα όνειρά σας, τους φόβους σας, τις ανασφάλειές σας. Έχετε την ανάγκη να τα εξομολογηθείτε στον σύμβουλό σας, κι εκείνος να τα μελετήσει και να εισηγηθεί, για το τι είναι το καλύτερο για το μέλλον σας και την επιχείρησή σας. Αντί αυτού με ύφος πάνσοφου καρδιναλίου κάνει τον λέκτορα και δεν σας αφήνει να μιλήσετε. Στο τέλος σας σερβίρει και μία κονσέρβα από το ράφι κι εσείς πρέπει να τη φάτε.

Όπως σε κάθε σχέση, επαγγελματική ή άλλη, το πιο δύσκολο πράγμα είναι να αντιληφθείς κάποια πράγματα για το χαρακτήρα του ανθρώπου ή των ανθρώπων που έχεις απέναντί σου. Ιδιαίτερα στις εταιρίες συμβούλων επιχειρήσεων, τα πράγματα είναι πιο θολά. Θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, όχι τόσο για τα χρήματα που θα χάσετε άδικα για την αμοιβή του. Αυτό είναι το καλύτερο σενάριο από τη σχέση μ’ έναν κακό σύμβουλο επιχειρήσεων. Το χειρότερο είναι ο δρόμος που θα αναγκαστείτε να περπατήσετε, ήσυχοι και σίγουροι, βασισμένοι στις συμβουλές του επαϊοντος.