Όπως είναι αναμενόμενο και λογικό, κατά τη δημιουργία της νέας σας επιχείρησης, είναι βέβαιο ότι θα ακούσετε πολλές διαφορετικές συμβουλές. Θα δεχθούμε ότι στο σύνολο τους αυτές οι συμβουλές είναι καλοπροαίρετες. Δυστυχώς όμως, κατά κανόνα, οι συμβουλές αυτές, προέρχονται από άτομα που δεν γνωρίζουν το αντικείμενο και πολλές φορές ούτε καν τη διαδικασία δημιουργίας μιας νέας επιχείρησης. Ακολουθούν πέντε απλά βήματα που θα σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε ην επιχείρηση σας και να την κατευθύνετε προς το δρόμο της επιτυχίας.
Περιγράψτε τα δεδομένα όσον αφορά στο επιχειρηματικό περιβάλλον αλλά και τα στοιχεία εκείνα που διαφοροποιούν τη δική σας επιχείρηση από τον ανταγωνισμό. Σημειώστε τα δυνατά και τα αδύναμα στοιχεία τα δικά σας αλλά και της επιχείρησης σας και βεβαίως προβληματιστείτε κυρίως για τους τρόπους που θα βελτιώσουν τα αδύναμα χαρακτηριστικά σας. Καταγράψτε τους στόχους σας και δημιουργήστε ένα χρονοδιάγραμμα που να ορίζει πως θα τους κατακτήσετε. Αυτό που σίγουρα θα πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι ο πιο σημαντικός παράγοντας αποτυχίας ή επιτυχίας μιας επιχείρησης, συνήθως είναι ο αστάθμητος παράγοντας. Συνεπώς, καθώς αποφασίσατε να εισέλθετε στον επιχειρηματικό στίβο, θα πρέπει να είστε έτοιμοι για κάθε πρόκληση. Θα πρέπει να είστε έτοιμοι να μεταβάλλετε εντελώς το επιχειρηματικό σας σχέδιο προκειμένου να ανταπεξέλθετε σε τυχόν δυσκολίες που θα παρουσιαστούν κατά την εφαρμογή του.
Καταγράψτε όλα τα πιθανά και απίθανα έξοδα που πρέπει να κάνετε και που είναι απολύτως απαραίτητα, μέχρι το σημείο που η επιχείρηση σας θα μπορέσει να εισπράξει το πρώτο της ευρώ. Αυτή η άχαρη, πλην όμως χρήσιμη διαδικασία καλείται κόστος επένδυσης. Επειδή είναι σίγουρο ότι αρκετά πράγματα που είναι αναγκαία, μάλλον δεν θα τα καταγράψετε, όταν φτάσετε στο τελικό άθροισμα, προσθέστε 30% επιπλέον χρήματα ότι θα ξοδέψετε μέχρι το σημείο που θα ξεκινήσει τη λειτουργία της η επιχείρηση σας. Στη συνέχεια, δημιουργήστε πιθανά σενάρια εσόδων και φυσικά αντίστοιχα σενάρια εξόδων. Για τον ίδιο όπως παραπάνω λόγο καλυτέρα στα έσοδα να αφαιρέσετε 20% και να προσθέσετε στα έξοδα 20%. Αν το κάνετε θα είστε έτοιμοι να αντιμετωπίσετε κάθε στραβοτιμονιά ή κάθε αναποδιά που δεν προβλέψατε. Φυσικά σ’ αυτούς τους υπολογισμούς το πρόσημο της αφαίρεσης (πιθανά έσοδα – έξοδα = κέρδη) θα πρέπει να είναι θετικό. Αν μάλιστα το ποσό αυτό ταιριάζει και με το στόχο που είχατε θέσει καθώς οραματιζόσασταν την νέα σας επιχείρηση, τότε μάλλον θα πρέπει να προχωρήσετε χωρίς φόβο αλλά με πολύ - πολύ πάθος. Αν όμως δυσκολεύεστε να συντάξετε το Business Plan, ίσως θα πρέπει να απευθυνθείτε σε εξειδικευμένους συμβούλους επιχειρήσεων.
Οι καταναλωτές δεν θέλουν να διαβάσουν τα φυλλάδια σας ή τα κείμενα σας στο internet. Βαριούνται και βιάζονται. Καθημερινά όλοι μας, δεχόμαστε ατέλειωτα μηνύματα και διαφημίσεις από χιλιάδες επιχειρήσεις. Είναι πραγματικά δύσκολο, το συνειδητό ή το υποσυνείδητο μας να καταγράψει όλες τις σκέψεις και να αποκωδικοποιήσει τι εννοεί …ο ποιητής. Για όλους αυτούς τους λογούς κι ακόμα περισσοτέρους θα πρέπει να υπάρχει συνέπεια στην επιχειρηματική σας ιδέα. Με πιο απλά λόγια θα πρέπει όλα να είναι ταιριαστά. Δεν γίνεται να κάνεις καφέ 3ου κύματος και να πουλάς καφέδες βιομηχανοποιημένους ή χαμηλής ποιότητας. Δεν γίνεται να μιλάς για χειροποίητες δημιουργίες και να έχεις βιτρίνες με συσκευασμένα και βιομηχανοποιημένα προϊόντα. Τα πάντα θα πρέπει να υποστηρίζουν την ιδέα σου. Η διακόσμηση, τα προϊόντα, το προσωπικό, τα φυλλάδια, η επικοινωνία. Τα πάντα. Τι θα συμβεί στη συνέχεια; θα έρθουν εξ’ αρχής οι άνθρωποι που είχες στοχεύσει από την στιγμή που ξεκίνησες να επεξεργάζεσαι την ιδέα σου. Αν την υποστηρίζεις σωστά, τότε έχεις μεγάλες πιθανότητες επιτυχίας.
Τα παλιά χρόνια όταν περνούσε ο γυρολόγος από τα χωριά, διαλαλούσε την πραμάτεια του και οι κυράδες έβγαιναν στα στενοσόκακα για να κάνουν τα ψώνια τους. Σε κάθε περίπτωση είτε είχαν ανάγκη να αγοράσουν είτε όχι πήγαιναν να δουν…. Αργότερα ήρθαν οι εμπορικοί δρόμοι με τα καταστήματα που περίμεναν τους πελάτες, μετά η διαφήμιση η τηλεόραση κ.λπ. Σήμερα ο τελάλης είναι το internet. Υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία διότι ακόμα και μικρές επιχειρήσεις έχουν την δυνατότητα να επικοινωνήσουν και να γνωστοποιήσουν τα προϊόντα τους σε στοχευμένο κοινό με σχετικά μικρό κόστος. Στο διαδίκτυο βεβαίως οι κανόνες είναι αυστηροί, ο ανταγωνισμός παγκόσμιος και ο πελάτης αμείλικτος. Χρειάζεται ένα ξεχωριστό σχέδιο, οι κατάλληλοι άνθρωποι και τεράστια επιμονή. Αναλόγως την επιχείρηση μπορεί ο δρόμος της γνωστοποίησης να είναι το word of mouth (από στόμα σε στόμα). Μπορεί να είναι τα φυλλάδια, η διαφήμιση στην τηλεόραση κ.λπ. Όποιο και να είναι το μέσο γνωστοποίησης, χρειάζεται σχέδιο και μελέτη για να μην πετάξετε τα λεφτά σας. Φανταστείτε κάποιον που ξοδεύει τεράστια κεφάλαια, επικοινωνεί με το 80% των ανθρώπων που κατοικούν στην Ελλάδα και τελικά οι δυνητικοί του πελάτες (κοινό στόχος) βρίσκονταν στο υπόλοιπο 20% !!! Οπότε σε κάθε τι που θα κάνετε στον τομέα της επικοινωνίας θα πρέπει μονίμως ένα γιατί να σας τριβελίζει το μυαλό σας και να σας κάνει να αμφισβητείτε κάθε ιδέα.
Δυστυχώς δεν μπορείς να είσαι η επιχείρηση που όλα τα σφάζει και όλα τα μαχαιρώνει. Δεν θα σ’ εμπιστευτεί κανένας. Ποιος μπαίνει σήμερα σε μια ταβέρνα που έχει και ψάρι και κρέας και ιταλική και κινεζική κουζίνα; Κανείς. Σήμερα πουλάει η γνώση και η εξειδίκευση. Πουλάει η ασφάλεια και η εμπιστοσύνη. Βεβαίως και οι τιμές. Αλλά προϋπόθεση για να αγοράσω κάτι που είναι σε χαμηλότερη τιμή από ίδιο προϊόν είναι η εμπιστοσύνη. Ο πελάτης σήμερα τα θέλει όλα και γρήγορα. Υπάρχουν έρευνες που καταδεικνύουν ότι δεν του φτάνει μια τίμια πρόταση (value for money). Σήμερα ο πελάτης έχει την ανάγκη να βγει κερδισμένος. Να σ’ εκμεταλλευτεί. Λυπάμαι που στο λέω αλλά αυτή σήμερα είναι η πιο σοβαρή συμβουλή για μια νέα επιχείρηση. Αυτή είναι η ανάγκη του πελάτη. Βρες λοιπόν τον τρόπο να νιώθει έτσι. Τελικά εσύ θα βγεις κερδισμένος.
Οι παγκόσμιοι ηγέτες ξεκίνησαν από μια πολύ μικρή επιχείρηση και οι περισσότεροι από αυτούς χωρίς ιδιαίτερα κεφάλαια. Ξεκίνησαν με μια επιχειρηματική ιδέα, πολύ πάθος και ένα μεγάλο όραμα. Όλοι τους ανεξαιρέτως όταν τελικά μεγαλώσουν και κατακτήσουν την επιτυχία, δηλώνουν ότι τίποτα δεν θα είχαν καταφέρει χωρίς την βοήθεια των ανθρώπων της επιχείρησης τους. Των συνεργατών τους. Το μεγαλύτερο κεφάλαιο που δημιουργεί ειδικά στα πρώτα της βήματα η κάθε επιχείρηση, είναι το ανθρώπινο δυναμικό. Και για να είναι πράγματι δυναμικό θα πρέπει να ταιριάζετε, να ενστερνίζονται το όραμα σας και να σας εκτιμούν. Σημειώστε ότι καμία επιχείρηση δεν πέτυχε εις βάρος του προσωπικού. Το εκμεταλλευτήκαν όσο μπορούσαν και πήραν σαν αντίτιμο το ελάχιστο που ήταν υποχρεωμένος να δώσει ο κάθε εργαζόμενος. Διαλέξτε τους κατάλληλους, τιμήστε τον λόγο σας και τις συμφωνίες σας και επενδύστε στην εκπαίδευση και στην ανάπτυξη τους. Τα οφέλη θα είναι τεράστια από τα πρώτα βήματα της επιχείρησης σας.
Αποστολή των Συμβούλων επιχειρήσεων της The Way είναι, κάθε επιχείρηση που μας εμπιστεύεται να την καταστήσουμε κερδοφόρα και επιτυχημένη.